Przegląd linków CC #92
1. Rząd Wielkiej Brytanii uruchomił nową inicjatywę promująca wiedzę o prawie autorskim pt. CopyrightHUB, która docelowo ma stać się portalem ułatwiającym lokalizowanie posiadaczy praw i licencjonowanie treści. O niej oraz o możliwych wyborach prawnych dla twórców w tym licencjach Creative Commons pisze dla Wired UK Duncun Geere.
2. Rick Falckvinge na łamach TorrentFreak oferuje krótkie podsumowanie o języku kształtującym debatę o prawie autorskim.
3. Fundacja i serwis Versal stawiają sobie za cel „naprawienie edukacji online” w tym celu będą tworzyć specjalne kursy e-learningowe, a nauczyciele chcący dołączyć mogą dostać grant od 1000 do 25 000 dolarów. Wszystkie kursy mają być dostępne na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa-Użycie niekomercyjne.
4. WebComic Alliance przygotował świetne wprowadzenie do licencji CC przy pomocy komiksów i animacji (m.in. Niny Paley).
5. Kolejny głos nieustającej debacie o tym czy MOOC (Massive Open Online Courses) są naprawdę otwarte i w jakiej relacji są do Otwartych Zasobów Edukacyjnych, tym razem Jeremy K. Knox Uniwersytetu Edinburgh pisze o podstawach pedagogicznych ruchu OZE, których brak wielu bardziej znanym i efektownym inicjatywom jak MOOC właśnie.
6. Open Knowledge Foundation uruchomiła swój nowy projekt czyli Labs – laboratoria mają służyć hakerom, dziennikarzom i aktywistom chcącym eksperymentować z informacjami i danymi w otwartych projektach społecznych.