15 kwietnia 2013
Przegląd linków CC #80

1. Na blogu projektu wolnych e-podręczników Fundacji Saylorów pojawił się ciekawy post zbierający najczęstsze obawy i zastrzeżenia autorów i instytucji prze otwieraniem swoich zasobów do których zwrócił się Saylor.org.

2. Kolejny ciekawy opis przypadku na stronach amerykańskiego Creative Commons:  David Liao stworzył i prowadzi otwarty kurs  A Mathematical Way to Think about Biology do którego stworzył i opublikował na licencji CC BY-SA materiały wideo.

3. Stan British Columbia rozwija swój program otwartych e-podręczników, po ogłoszeniu programu w październiku 2012, rozpoczyna konkurs zgłoszeń przechodzi wdrażania. Więcej na stronach projektu.

4. Na łamach New York Times’a rozwija się dyskusja wokół masowych kursów online, tym razem pytanie jakie zadał Steve Lohr to jaki będzie koszt miejsc pracy w tradycyjnej edukacji na rzecz kursów online?

5. Lumen, edukacyjny startup założony przez Davida Willey, promotora Otwartych Zasobów Edukacyjnych zaprasza na webinarium dotyczące podstaw wdrażania OZE.

6. Hans de Zwart doradca ds. innowacji i otwartych technologii korporacji Shell na swoim blogu pisze o projektach Otwartych Zasobów Edukacyjnych i modelach zdobywania poprzez nie nowych doświadczeń w sposób przypominający zarządzanie edukacją i innowacją w modelu opartym o dzielenie się doświadczeniami z problemów i ich rozwiązaniami (Incident based learning).

Zobacz też