28 października 2012
Przegląd linków CC #59

1. Co znaczy otwartość edukacji? Jakie są aktualne najważniejsze podejścia do OZE? Na swoim blogu  Shelia MacNeal podsumowuje wątki i głosy (m.in. spory o wybory licencji) z ostatnich konferencji o otwartych zasobach.

2. Śledzenie prawodawstwa dot. nowych technologii, otwartości zasobów edukacyjnych i modeli nauczania w wypadku Stanów Zjednoczonych będzie teraz znacznie łatwiejsze dzięki bazie State Education Policy Center. Czekamy na podobne narzędzie, które pozwoli porównać rozwiązania z całego świata.

3. Rebecca J.Rosen na łamach The Atlantic zastanawia się czy Wikipedia nie zbliża się do „kompletności”, jak wskazuje większość artykułów na temat najważniejszych faktów już powstała i jest co raz mniej pracy dla nowych edytorów choć czytelników Wikipedii jest co raz więcej.

4. Najnowszy numer kwartalnika Think wydawanego przez Google poświęcony jest szeroko rozumianej otwartości technologii, ale i takich dziedzin jak transport czy medycyna. W artykule The Future is Open, Jonathan Rosenberg przedstawia spektrum otwartych ruchów od edukacji przez naukę po otwarty rząd.

5. dotProject to serwis poświęcony zarządzaniu projektami (zwłaszcza online) który przedstawia różne metody i gry wspierające procesy zarządzania. Treści na stronie dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa – Na Tych Samych Warunkach.

6. Audrey Watters, której blog Hack Education często linkujemy tym razem pod lupę wzięła wybrane bariery przed wykorzystywaniem Otwartych Zasobów Edukacyjnych czyli trudność wyszukiwania, brak dodatkowych materiałów metodycznych i  często utrudnienia w remiksowaniu (np. techniczne).

Ilustracja pt. Why is Open Education Important? aut. Giulia Forsythe na licencji CC BY-NC-SA

Zobacz też