17 lutego 2014
Przegląd linków CC #120

1. Gdy popularna gra sieciowa zakończyła swój żywot zarówno jej fani jaki i twórcy żałowali. Ci drudzy postanowili kilka miesięcy temu przekazać do domeny publicznej cześć kodu gry i cały tzw. Game art czyli grafiki i muzykę. Dzięki temu fani mogą doprowadzić odrodzenia gry, na d którym pracuje zespół pod nazwą Project Eleven.

świat_grafika2. Dzięki współpracy autorów z Australii i Nowej Zelandii zdalnie oraz book-sprintom powstała wersja 1.0 otwartego podręcznika do przedmiotu Media Studies. Projektem, o którym pisaliśmy już wcześniej kierowała Dr Erika Pearson, wykładowczyni wydziału mediów, komunikacji i i filmu  Universtetu Otago. Podręcznik na licencji CC BY dostępny jest tutaj.

3.Znamy już terminy naboru (3.04) wniosków do programu Erasmus+ Budowanie potencjału, w ramach którego można ubiegać się o finansowanie m.in. na  tworzenie nowych form prowadzenia pracy z młodzieżą oraz oferowanie szkoleń i wsparcia, szczególnie z wykorzystaniem otwartych i elastycznych materiałów edukacyjnych, współpracy wirtualnej i otwartych zasobów edukacyjnych (OER). Więcej informacji w przewodniku (ang.).

4. Doceniamy każdy raport i analizę dotyczącą rynku epodręczników, choć ze smutkiem widzimy większość z nich pisanych w USA i o  rynku USA. Libertariański blog Ventism i jego autorzy oferują ciekawe, krytyczne spojrzenie na tzw. dysrupcje rynku podręczników i nowych graczy zastępujących tradycyjnych wydawców.

5. PLOS ( The public library of science) uruchomiło nowy blog PLOS Opens. Poświęcony otwartemu dostępowi i nauce blog na początek przygotował również wideo pt. Accelerating Impact.

6. Tymczasem na blogu Hybrid Publishing o rosnącej dominacji licencji Creative Commons Uznanie autorstwa wśród czasopism stosujących licencje CC będących Directory of Open Access Journals (DOAJ).

7. O Open Access będziecie mogli posłuchać również na najbliższym NetWtorku, 25 lutego w Państwomiasto opowiadać będą Katarzyna Rybicka i Kuba Danecki z Centrum Cyfrowego.

8. Nie wszystkie publikacje o otwartych zasobach edukacyjnych (co nas dziwi) są wydawane w otwarty sposób, ale nawet takie warto odnotować gdy wydaje je Wiley Publishing.  Interactive Open Educational Resources: A Guide to Finding, Choosing, and Using What’s Out There to Transform College Teaching to nie tylko przegląd, ale również porady dla wykładowców i twórców kursów na temat otwartych zasobów i ich repozytoriów w sieci.

9. Najnowszy numer Biuletynu EBIB został poświęcony otwartym zasobom edukacyjnym.

Zobacz też