Przegląd linków CC #112
1. Alek Tarkowski na blogu projektu OER Policy pisze o pracach Komisji Europejskiej nad wdrażaniem otwartych zasobów edukacyjnych w ramach programu Openning Up Education, w ramach którego już w styczniu wystartują nowe programy m.in. Erasmus+
2. Trzy otwarte kursy typu MOOC na temat otwartych zasobów edukacyjnych oferuje brytyjski Open University: tworzenie OZE, otwarta edukacja i ponowne wykorzystanie OZE
3. Jak otwarte licencjonowanie zasobów edukacyjnych może wpływać pozytywnie nie tylko na jakość podręczników, ale również na rozwój zawodowy nauczycieli? Co prawda, amerykański system o którym mowa różni się od polskiego, ale warto śledzić to jak otwarte zasoby mogą pełnić różne role, również systemowe i profesjonalne.
4. Mike Linksvayer pisze o problemie rozpraszania się modeli otwartych licencji i związanym z tym ryzyku nie tylko niekomatybilności licencji, ale również praktycznym problemie rosnących kosztów ich obsługi i wykorzystywania.
5. Bardzo rzeczowa i konstruktywna krytyka tworzenia i wdrażania otwartych zasobów edukacyjnych w edukacji formalnej (zwłaszcza wyższej, gdzie są często wdrażane masowo i z niewielkim wkładem w ich indywidualizację) z perspektywy tego jak ocenia się ich potencjał, a jaką faktycznie zmianę mogą wywoływać na poziomie dostosowywania ich do potrzeb nauczycieli i uczniów.
6. Magazyn Linux Voice ogłosił przejście na publikowanie na licencjach Creative Commons Uznanie Autorstwa – Na tych samych warunkach, po upływie 9-miesięcznego embargo. Równocześnie można wykupić do niego dożywotnią prenumeratę za pomocą serwisu finansowania społecznościowego IndieGoGo.
Ilustracja na bazie ikon Chris Behr, na licencji Creative Commons Zero