Przegląd linków CC #106
1. Pierwszego listopada ruszy Open Educational Resource University czyli nowy projekt OER Foundation pod patronatem UNESCO, który ma wspierać uczelnie we wdrażaniu otwartych zasobów edukacyjnych.
2. Dziennik Internautów pisze o problemach z używaniem licencji Creative Commons w ramach narzędzia miksowania wideo w YouTube, który rzekomo pozwala mimo stosowania licencji przez autorów zgłaszać naruszenia przez inne wideo. Sprawa wygląda na błąd techniczny i CC Polska również stara się ją sprawdzić.
3. Ruszyła strona projektu OER Policy, który ma na celu promocję i pomoc we wdrażaniu otwartych zasobów edukacyjnych w Unii Europejskiej prowadzonego przez Alka Tarkowskiego z Creative Commons Polska. Na początek na stronie o tym co dzieje się w świecie OZE w Rumunii pisze Valentina Pavel z Asociația pentru Tehnologie și Internet (ApTI).
4. P2P Universty we współpracy z Uniwersytetym Nowego Jorku i MIT Media Lab uruchamiają nowy kurs programowania i produkcji muzyki elektronicznej. Start 1 listopad. http://www.playwithyourmusic.org/
5. Kuba Danecki na bazie przeglądu serwisu TechDirt pisze o 15 technologiach, które miały zostać zabite w imię ochrony przemysłu praw autorskich.
6. MIT Technology Review pisze o stanie Wikipedii, która od 3 lat przeżywa spadek ilości edytorów. Temat ważny bo Wikipedia stała się dobrem publicznym, czytanym przez wszystkich ale o które dba i do którego dokłada się nadal zbyt mało osób by zapewnić jej zrównoważony rozwój.
7. Skończył się Open Access Week czyli Tydzień Otwartego Dostępu, podczas którego ruszyła Biblioteka Otwartej Nauki z ponad 180 publikacjami naukowymi na wolnych licencjach. Jeśli jeszcze nie widzieliście zobaczcie wideo Centrum Cyfrowego o tym czy jest otwarty dostęp i przeczytajcie raport OAPEN-NL (ang) o tym, że wbrew wielu zarzutom publikowanie w otwartym dostępie nie wpływa negatywnie na sprzedaż naukowych książek tradycyjnych.
8. W temacie filmów o prawie autorskim Centrum Cyfrowego Edutopia przgotowała playlistę angielskojęzycznych filmów o prawie autorskim i dozwolonym użytku dla nauczycieli.