Przegląd linków CC #102
1. Prezes amerykańskiego Stowarzyszenia Autorów Philip Pullman i dyrektorka (CEO) Creative Commons Cathy Casserly debatują na łamach Index on Censorship na temat przyszłości prawa autorskiego.
3. W zeszłym tygodniu pisaliśmy o nowo powstałym Open Education Alliance, które wywołało sporą dyskusję na temat „prania” terminu otwartość przez nie otwarte projekty. Kolejny głos zabrał Saylor.org, na którego blogu krótka historia MOOC-ów (Massive Open Online Courses) i ich zastrzeżenia wobec małej otwartości projektów zaangażowanych w Open Ed Alliance.
4. Kolejna nowa koalicja powstała w ostatnich tygodniach: Open Access Toolset Alliance zrzesza instytucje i ekspertów na rzecz wspierania ogólnodostępnych narzędzi do publikowania tekstów naukowych w otwartym dostępie.
5. Szykuje się fala nowych konferencji międzynarodowych, których ważną częścią tematyczną będą otwarte zasoby edukacyjne i otwarta edukacja: 24-25.10 w Paryżu The Open and Flexible Higher Education Conference 2013 a 13-14.12 w Brukseli Media and Learning Conference.
6. Cyfrowe podręczniki (i program Cyfrowa Szkoła) nadal wywołują ogromne kontrowersje i debatę. Jednym z głównych wątków jest to jak darmowe podręczniki wpłyną na rynek. O obawach na łamach bloga Spiders Web.
7. Inny kierunek ma już znacznie dłużej trwająca o tym problemie debata w USA. Times Higher Education podsumowuje to jakie reakcje rynku i nowe projekty powstały właśnie jako odpowiedzi na zbyt drogie podręczniki akademickie.
8. O tym jak wdrożyć wiedzę na temat prawa autorskiego, otwartych zasobów i licencji Creative Commons do pracy zawodowej nauczyciela/nauczycielki w 6 części o rozwoju zawodowym na blogu Teachers Challenge.