Przegląd linków CC #65
1.Audrey Watters na swoim blogu Hack Education podsumowuje 2012 rok i jednym z ważniejszych trendów wybrała wojnę o otwarte e-podręczniki, która obywa się na wielu frontach od polityk publicznych przez modele biznesowe po samą definicję podręcznika.
2. W tym samym temacie, ale na polskim gruncie Artur Kurasiński przepytał o przyszłość e-podręczników w programie Cyfrowa Szkoła koordynatora projektu Krzysztofa Wojewodzica. Podręczniki od początku mają być konstruowane jako elastyczne i multimedialne narzędzia a nie wzbogacone PDF-y.
3. Otwarte Zasoby Edukacyjne zataczają coraz szersze kręgi w edukacji specjalistycznej, tym razem Uniwersytet w Liverpoolu opublikowała przewodnik po tym jak korzystać z OZE w nauczaniu marketingu i zarządzania.
4. MOOC (Massive open online course) nie przestają zadziwiać, tym razem Times Higher Education próbuje porównać trzy największe platformy kursów i ocenić na ile trwałą zmianę w systemie edukacji wprowadzają.
5. Komisja Europejska zapowiada start dyskusji o reformie prawa autorskiego, w kierunku który uczyniłby je bardziej zrównoważonym i lepiej spełniającym swoje zadania w kontekście cyfrowym.
6. Czy The Pirate Bay jest najefektywniejszą biblioteką publiczną na świecie? Odważne i ciekawe pytanie na Infopolicy.
Ilustracja z OpenSourceWay, na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa – Na Tych Samych Warunkach.