Przegląd linków CC #108
1. Francuska ministra kultury i komunikacji Aurélie Filippetti uruchomiła w ubiegłym tygodniu szereg inicjatyw mających na celu promowanie otwartości w sektorach kreatywnym i kultury we Francji. Wśród inicjatyw (zorganizowanych we współpracy z francuskim Creative Commons oraz Open Knowledge Foundation) są działania na rzecz domeny publicznej, promocji otwartych licencji (m.in. wspólne kursy i szkolenia w 2014) oraz otwieranie danych sektora kultury. Pełna informacja (w języku francuskim) dostępna tutaj.
2. Instytutu Technologii Informacyjnych w Edukacji UNESCO opublikowało raport o otwartych zasobach edukacyjnych w Polsce, o zagrożeniach oraz i ich potencjalnych możliwościach rozwoju.
3. Wikimedia Polska zaprasza na uroczyste zakończenie konkursu Wiki Lubi Zabytki 2013, 16 listopada zaprasza do lokalu Państwomiasto (Andersa 29, Warszawa) od godz. 18:00.
4. Wikimedia Foundation wraz z grupą nauczycieli i redaktorów Wikipedii projektuje nową organizację Wiki Education Foundation, która przejmie zadania Fundacji Wikimedia w zakresie działań edukacyjnych (na razie współpracy z szkołami i uniwersytetami w USA i Kanadzie).
5. Choć po angielsku, to świetnie przygotowany przegląd i wstęp do otwartych zasobów edukacyjnych na Edutopia.
6. Getty Museum (na otwartezasoby.pl znajdziecie więcej informacji o ich kolekcji domeny publicznej) ogłosiło współpracę z Khan Accademy nad włączaniem do lekcji akademii materiałów multimedialnych tworzonych przez muzeum. Niestety nowe treści nie są jeszcze i nie wiadomo czy będą dostępne jako otwarte zasoby edukacyjne.
7. Co jest nie tak ze stykiem praw autorskim (i szerzej własności intelektualnej) z edukacja? Możliwość jej cenzurowania. W USA Warner Brothers, zarządzający marką Harry Poter chce zablokować letni kurs literacki dla uczniów szkoły podstawowej organizowany przez uniwersytet New Hampshire dlatego, że jego nazwa (i temat) to „Harry Potter as Storytelling”.
Na zdjęciu Francuska minstra kultury Aurélie Filippetti, zdjęcie Open Knowledge Foundation na licencji CC BY