Przegląd linków CC #87
1. Zbliżają się 8 urodziny Creative Commons Polska tymczasem centrala CC opublikowała raport The Future of the Commons w którym z opisana jest strategia dalszego działania ruchu i organizacji CC.
2. Alek Tarkowski z CC Polska i Igor Ostrowski piszą na łamach wyborczej w podsumowaniu Kongresu Wolności o konieczności reformy prawa autorskiego dla dobra twórców/odbiorców.
3. edX opublikowało kod swojej platormy MOOC (Massive open online course) na licencji AGPL.
4. Jest już dostępny najnowszy raport Horizon na temat edukacji szkolnej (K12), a w nim o trendach przenoszenia edukacji do „chmury” i na urządzenia mobilne. Poza raportem dostępne jest również wiki z opisem pracy i procesu tworzenia raportu.
5. Start najnowszej platformy MOOC Future Learn prowadzonej przez Open Univerity wzbudził zachwyt wizualny i wiele kontrowersji m.in. dotyczących prawdopodobnego skopiowania polityki restrykcyjnej prywatności z innej platformy Udacity.
6. W dniach 22-24 maja w Berlinie odbyła się międzynarodowa konferencja poświęcona Economics and The Commons czyli ekonomii dóbr wspólnych. Polecamy relację na Sharable.net oraz wszystkie materiały wideo z sesji w tym z sesji poświęconej zasobom kultury i wiedzy, którą prowadził Mike Linksvayer, wieloletni wicedyrektor Creative Commons oraz Carolina Botero z CC Kolumbia.
7. Najnowszy numer czasopisma naukowego The International Review of Research in Open and Distance Learning poświęcony w całości Otwartym Zasobom Edukacyjnym i otwieraniu dostępu do wiedzy. W artykułach m.in. Paula Stacey i Freda Muldera przeczytamy o politykach krajowych wspierania i tworzenia OZE. http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/index
8. Na koniec, nie tyle nowość co właśnie wypatrzony artykuł naukowy na temat Otwartych Zasobów Edukacyjnych. Ilkka Tuomi pisze przeglądowo o otwartych zasobach i transformacji edukacji w ostatnich latach osadzając różne rodzaje OZE w teoriach nauczania.