Przegląd linków CC #86
1. O Open Access i Otwartych zasobach publicznych w wywiadzie dla Richarda Poyndera opowiada Alek Tarkowski z CC Polska http://poynder.blogspot.co.uk/2013/05/developing-unified-rule-for-openness.html (cały wywiad do pobrania jako PDF).
2. Kolejny ciekawy blog o Otwartych Zasobach Edukacyjnych, Leigh-Anne Perryman pisze o badaniach nad OZE i o tym czy ich użycie prowadzi do doskonalenia ich praktyk nauczania i krytycznej refleksji.
3. Jak działają otwarte podręczniki akademickie w USA na przykładzie wydawnictwa OpenStax prowadzonego przez projekt Connexions i Uniwersytet Rice pokazuje to proste wideo. Open Stax College opublikował już 3 podręczniki i przygotowuje kolejnych 5.
4. Tymczasem Międzynarodowe Stowarzyszenie Wydawców opublikowało stanowisko na temat OZE i otwartych podręczników akademickich, z jednej strony rozumiejąc rolę OZE i konieczność ich rozwoju i koegzystnecji z zasobami komercyjnymi, z drugiej podnosząc argumenty krytyczne wobec jakości OZE, z którymi wiele raz już rozprawiano się nie tylko na naszym blogu czy wystąpieniach, polecamy również tekst Michała Woźniaka z FWiOO na temat.
5. Tego tygodniowe linki są trochę opóźnione z powodu wizyty jaką Kamil Śliwowski odbywał na konferencji Komisji Europejskiej na temat przyszłości Otwartych Zasobów Edukacyjnych w Sewilli. Niebawem podsumowanie warsztatów i konferencji, a tymczasem zapraszamy do lektury artykułów zgłoszonych przez uczestników konferencji.
6. Dla zainteresowanych bardziej otwartym kodem źródłowym, fizyką i grami MIT Game Lab jako otwarte źródło wypuściło silnik dla gier komputerowych, który ma symulować eksperymenty zgodnie z teorią względności Alberta Einsteina.
7. Przyszłość wyższej edukacji to otwartość, ale nie tylko zasobów edukacyjnych, ale i jako model działania kampusów i uniwersytetów? Więcej w serwisie Sharable.