Przegląd linków CC #44
1. W ubiegły czwartek odbyła się konferencja Kultura i ekonomia w czasach post-ACTA, polecamy relacje na blogach: Centrum Cyfrowego, Przemka Pałki oraz Radka Czajki.
2.Według spodziewanej decyzji brytyjskiego rządu wszystkie badania naukowe finansowane z publicznych środków mają być dostępne bez embarga czasowego za darmo i bez ograniczeń w sieci. Decyzja ma wejść w życie do końca 2014 roku jak ogłosił min. nauki David Willets Guardian szacuje, że brytyjskie uniwersytety płacą rocznie 200 mln. funtów za subskrypcje czasopism naukowych, z czego ogromną część stanowią artykuły opłacanych ze środków publicznych naukowców.
3. Kolejna nowość wydawnicza od Commonwealth of Learning: Perspectives on Open and Distance Learning: Open Educational Resources and Change in Higher Education: Reflections from Practice, to pokaźny raport kilkudziesięciu autorów o praktyce pracy i wdrażania otwartych zasobów edukacyjnych w szkolnictwie wyższym od uczelni po polityki krajowe.
4. Tylko do 17 lipca można składać propozycje artykułów do nowej publikacji Jona Becker’a i Audrey Watters pt. Hacking Schooling, współtwórców wcześniejszej kompilacji Hacking The Accademy. Celem jest opisanie sposobów w jaki nowoczesna nauczenia może zostać „przeprogramowane” w celu większej efektywności i elastyczności na miarę potrzeb XXI wieku.
5. Patryk Gałuszka, badacz rynku muzycznego opublikował świetny artykuł (w jęz. angielskim) na temat roli netlabeli w demokratyzacji rynku muzycznego oraz tworzenia nowych instytucji rynkowych odpowiadających co raz bardziej zróżnicowanym potrzebom twórców i odbiorców.
6. EduClipper to kolejne narzędzie do zarządzania ciekawą treścią i odkryciami w sieci skierowane do nauczycieli i edukatorów.