1. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, które prowadzi właśnie (do 5 lutego) konsultacje założeń ustawy o otwartych zasobach publicznych proponuje by po zebraniu głosów w konsultacjach zacząć prace bardziej warsztatowo by  wyjaśnić wszelkie nieścisłości założeń i zestawić argumenty tej gorąco dyskutowanej ustawy. Jeśli chcecie zabrać głos w konsultacjach możecie to zrobić za pomocą serwisu mamzdanie.org.pl Więcej o ustawie możecie dowiedzieć się z opracowania Centrum Cyfrowego.

2. Boundless, amerykański strat-up edukacyjny który ułatwia tworzenie podręczników w oparciu o otwarte zasoby edukacyjne opublikował pierwsze 18 podręczników do przedmiotów akademickich. Boundless chwali się też, że dociera już ze swoimi zasobami do studentów połowy amerykańskich uczelni wyższych. Podręczniki dostępne są całkowicie za darmo, na licencji CC BY-SA, po zalogowaniu dostępne są dodatkowe opcje jak ćwiczenia, w przyszłości na bazie podręczników dostępne będą dodatkowe usługi personalizujące proces nauki.

3. Wikiwijs to jeden z ciekawszych i efektywniejszych narodowych projektów OZE opartych o współpracę nauczycieli, niestety z racji na język (Wikiwijs to program Holenderskiego ministerstwa edukacji i nauki) trudno o informacje o nim, dlatego polecamy wywiad na blogu C.M. Rubin w Huffington Post z prof. Robertem Schuwer’em, liderem programu. Wikiwijs opiera się o dwa podstawowe komponenty: zasobów edukacyjnych z  publicznych instytucji oraz zasobów i narzędzi do ich tworzenia i  dzielenia się przez samych nauczycieli.

4. W dniach 22-24 maja w Berlinie odbędzie się konferencja Economy of the Commons, konferencja ta będzie badać fundamenty ekonomii dóbr wspólnych, zarówno fizycznych (tematy obejmują ekologię, zasoby naturalne, infrastrukturę), przez środki pracy po wiedzę, informację i kulturę.

5. OER Africa posiada bardzo dobry zestaw pytań i odpowiedzi na temat Otwartych Zasobów Edukacyjnych (po angielsku), dobry dla tych którzy zaczynają swoją przygodę z nimi i potrzebują szybkiej informacji.

6. Dla bardziej zaawansowanych i badaczy ruchu OZE kolejna ciekawa publikacja od COL (Commonwealth of Learning) o Otwartych Zasobach Edukacyjnych w Azji pt. Perspectives on Open and Distance Learning: Open Educational Resources: An Asian Perspective.

7. Prezes Polskiej Akademii Nauk, prof. Michał Kleiber powołał do życia dwie nowe komisje ds.”Open Access” i ds. „Nauki w Mediach”.  Zadania komisji ds. ”Open Access” to m.in.  ustalenie zaleceń odnośnie publikowania wyników badań w otwartych źródłach, a Komisji ds. „Nauki w Mediach” to opracowanie sposobów efektywnego rozpowszechniania wyników badań prowadzonych w Polsce, współpraca z dziennikarzami i propagowanie roli nauki w społeczeństwie